08/09/2011

Recipe: Melanzane al cioccolato

...neboli lilek s čokoládou.


Po dlouhé době mám pro vás jeden zajímavý recept. Vždycky mě lákalo netradiční spojení surovin (naneštěstí pro ty, co to potom musejí jíst) a když jsem uviděla název tohoto receptu, musela jsem ho vyzkoušet. Celý recept najdete tady, mám k němu jen pár poznámek:
  • určitě nedávejte tolik cukru. Já jsem dala celou dávku a nedalo se to jíst. Podruhé jsem dala polovinu a přišlo mi to přeslazené. Takže kdo nemá rád příliš sladké věci, možná se obejde bez cukru úplně (já to příště určitě vyzkouším).
  • doporučuji ochutnat lilek těsně potom, co ho osmažíte! Objevila jsem tak vynikající přílohu například ke grilovanému masu. 
  • nezvyklé kombinace se nebojte. Lilek sám o sobě má chuť neutrální a v tomto spojení chutná jako palačinky.
  • jen připomínám - nezapomeňte nechat lilek "vypotit", celý dezert by potom byl hořký.


...or eggplants with chocolate.

After some time I have another interesting recipe for you. While searching for new recipes I always tend to choose some unusual combination of ingredients (unluckily for those who have to eat it then). When I spotted the name of this recipe I knew I have to try it. I used this recipe - it´s available only in czech, but there´s a nice video where you can see the whole process. Here is also very similar recipe in english. I have only a few notes what I did in a different way:
  • in an english version they recommend to serve it warm. Anyway I put it for several hours to the fridge and then it´s much better!
  • I recommend to try the eggplant immediately after frying - I found out a delicious side dish to the grilled meat.
  • don´t worry about the unusual combination - the taste of the eggplant is basically neutral and in this recipe it tastes lake a pancake
  • this is very important: don´t forget to let the eggplants to sweat out any bitterness!








Vyzkoušíte?
Will you try?

Elle ღ

25 comments:

  1. Já zbožňuju lilek. Zvláště grilovaný s olivovým olejem a balkánským sýrem. A recept určitě vyzkouším!

    ReplyDelete
  2. Tyjo, nevim nevim. Nenadchlo mě to :D Já radši "normální" dorty. I když to může chutnat skvěle! Možná až budu mít náladu na experimenty:))

    ReplyDelete
  3. oh! looks so succulent!

    please check my blog and follow if you like, I promise I will return the favor. thanks.

    www.thehiddenfairy.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Wegetable with chocolate? Seems strange but it looks so delicious!!

    ReplyDelete
  5. looks amazing

    come follow the first ever fashion blog from a Guys POV, let He know what you think

    Fashion by He

    ReplyDelete
  6. vyzerá to fajn.. ale asi by som sa to bála dať do úst :D ..ale raz možno vyskúšam :)

    www.leavethecrowd.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Páni to vypadá hodně zajímavě! :)

    ReplyDelete
  8. to musí být skvělé , taky mám takovou trochu úchylku kombinovat různé chutě , takže nejspíš vyzkouším :)

    ReplyDelete
  9. Tak to si neumím představit jak chutná. Můžeš to trochu popsat tu chuť? :)))

    http://pieceofebuu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. ebuu: už jsem to zmiňovala ve článku, nejvíc to připomíná palačinky s čokoládou :)

    ReplyDelete
  11. Ešte som baklažán nejedla, ale myslím, že na intráku to určite skúsim, recept vyzerá jednoducho.

    http://viktoriakej.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. yum yum yum, that looks gorgeous!

    XOXO, BECCA
    http://fashion-train-fix.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Love your blog! Check out mine and follow! I'll follow yours back! Feel free to leave a comment as well! http://thefollowersoffashion.blogspot.com/ :D
    Kisses!

    ReplyDelete
  14. looking forward to try this on the weekend! looks delish!!!

    http://intoxicatedchameleon.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. it looks delicious! :D
    Im following you:)
    XOXO

    www.stylebycelia.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. mnam!! urcite vyskusam ;)

    ReplyDelete
  17. looks so yummy! x

    www.twinfashionblog.com

    ReplyDelete
  18. looks delicious (:

    www.jessicajersey.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Delicious!!

    XO Charlotte
    www.thefashionguitar.com

    ReplyDelete
  20. Tééda, to je vážně dost neotřelá kombinace surovin a chutí :) Přiznám se, že tohle by mě asi nikdy nenapadlo, ale vůbec bch se nebála to ochutnat. Přece s čokoládou musí být všechno dobré :D

    ReplyDelete
  21. s0 yummy! ^_^


    I'm f0LL0wing y0u. ^_^

    Please f0LL0w 0ur bL0gs as well:

    http://fashionmoto.blogspot.com/
    and
    http://fashionmoto.tumblr.com/

    Thank y0u! ^_^

    ReplyDelete