17/05/2011

Recipe: Cupcakes

Cupcakes už mají asi to nejlepší za sebou, já jsem je ale nedávno pekla úplně poprvé. Nedopadly úplně tak, jak jsem doufala, ale nic, co by se příště nedalo napravit. První várka byla modrá – do modré kuchyně mamince k narozeninám. Pekla jsem je docela narychlo, takže jsem neměla moc času shánět nějaké ozdoby, a vystačila jsem si s tím, co nabízí louka před domem (recept).

Cupcakes are popular already for a long time, but I tried to bake them for the first time just recently. The recipe didn´t come as well as I hoped, but nothing which couln´d be improved the next time. I made the first set bright blue - for my mum´s birthday to match her blue kitchen. I decided to prepare cupcakes suddenly so I didn´t have much time to get some decorations so the flowers from our meadow were enough (recipe).






Na internetu jsou k dispozici stovky, možná tisíce, nejrůznějších variant receptů. Pro začátek jsem si vybrala ten nejjednodušší (a překvapivě rychlý) a musím říct, že nakonec i moc dobrý. Na základ budete potřebovat 150g másla (pokojové teploty), 150 g moučkového cukru, 150 g hladké mouky, 3 vajíčka, 1 prášek do pečiva, vanilkový extrakt a mléko. Nejprve smíchejte máslo a cukr a pak postupně přidávejte na střídačku našlehaná vajíčka a mouku. Nakonec vanilkový extrakt na dochucení a tolik mléka, aby bylo těsto dost řídké na to, aby se dobře rozdělovalo do formiček (košíčků). Jestli si je chcete vylepšit, můžete do těsta přidat ještě třeba nasekané oříšky, čokoládové vločky nebo co vás napadne. Cupcakes nakonec upečte cca na 200 stupňů 15-20 minut. Originál receptu v angličtině najdete zde.

You can find hundreds, maybe thousands, variations of cupcakes on the internet. I chose the most simple one and I have to say that also very tasty one. You can find it here.




Na máslový krém si připravte 75 g másla pokojové teploty, 100 g moučkového cukru, 50 g vanilkového pudinku (v originálním receptu je 150 g cukru, zdálo se mi to ale příliš sladké, proto jsem třetinu nahradila pudinkem), mléko, vanilkový extrakt a potravinářské barvivo. Všechny suroviny smíchejte v misce (například metličkou to jde docela hezky vyšlehat) a mlékem si opět regulujte potřebnou hustotu tak, aby potom krém držel tvar a neroztékal se.


A nakonec dozdobte podle fantazie :)


Elle 

9 comments:

  1. máš je moc krásné..a vůbec si nemyslím že to mají za sebou..pro mě jsou cupcakes furt jedničky..a já poprvé taky dělala modré..takže díky mé čisté práci byla modrá i kuchyň:)

    ReplyDelete
  2. Pěkně jsi to nadekorovala, to se musí nechat...já vás holky obdivuju, že pečete :D

    ReplyDelete
  3. Modrá je dobrá a tyhle dobrotky nemají dobrou určitě jen barvu!:) Vypadají skvělě!!!:-)

    ReplyDelete
  4. No tak ty jsou moc povedené! Jako bys mi četla myšlenky :-), protože mám na ně taky zálusk úplně poprvé v rámci narozeninové oslavy, takže hned jdu opsat recepis do své kuchařské knížky a v červnu testuju! Jako barvivo jsi použila jaké potr.barvivo a kolik zhruba?

    ReplyDelete
  5. Krásný! Podle mě cupcakes jsou pořád super.:) U nás se ať už po muffinech nebo cupcakes vždycky jen zapráší.

    Začínám tě sledovat. Super blog! ;)

    ReplyDelete
  6. Kači určitě vyzkoušej ;) a doporučuju tam ještě něco přidat, třeba s kouskama čokolády je to mňamka! A barvivo je normální potravinářská barva z drogerie, taková ta v tom sáčku (už nemám ale obal, takže přesněji nevím), kolik přesně jsem ho tam dala nevím, postupně jsem přisypávala, až se mi to líbilo. Ale myslím, že tak asi cca půl čajové lžičky.

    ReplyDelete
  7. Krásne vyzerajú :) Šikovná!

    ReplyDelete